Օմանի արտգործնախարարը հայտարարել է, որ Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլը տեղի կունենա հաջորդ ուրբաթ՝ Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Իրանի և ԱՄՆ-ի պատվիրակությունները Թեհրանի միջուկային ծրագրի և ԱՄՆ-ի պատժամիջոցների վերացման վերաբերյալ չորս փուլ են անցկացրել Օմանի մայրաքաղաք Մասկատում և Իտալիայի մայրաքաղաք Հռոմում։ Բացի այդ, Իրանը, Ֆրանսիան, Գերմանիան և Մեծ Բրիտանիան ուրբաթ բարձր մակարդակի հանդիպում են անցկացրել Ստամբուլում։               
 

«Բնապատկերն այնքան անձնավորված է, ասես գործող անձ լինի, ոչ թե պարզապես ֆոն»

«Բնապատկերն այնքան անձնավորված է, ասես գործող անձ լինի,  ոչ թե պարզապես ֆոն»
28.10.2014 | 12:50

Հայկական հին ու նոր կինոն այս օրերին ամենուր է: Հայաստանի ազգային կինոկենտրոնի նախաձեռնած «Կինոաշուն» ծրագրի շրջանակում ցուցադրություններ են կազմակերպվում մշակութային հաստատություններում, դպրոցներում, բուհերում, զորամասերում ու սահմանապահ գյուղերում: Իրականացվում են նաև բացօթյա ցուցադրություններ: Հին, բարի ֆիլմերի շարքում տեղ է գտել Յուրի Երզնկյանի 1978-ին նկարահանած «Սգավոր ձյունը»։ Կինոգետ ՍԻՐԱՆՈՒՅՇ ԳԱԼՍՏՅԱՆԸ «Իրատես de facto»-ի հետ զրույցում ասաց, որ «Սգավոր ձյունը» Յուրի Երզնկյանի լավագույն գործերից է և առանձնանում է հայ կինոյում. «Չեմ կարծում, թե էլի ունենք նման ֆիլմեր, որտեղ գլխավորապես երկու կերպարի վրա է կառուցված գործողությունը, իսկ բնապատկերն այնքան անձնավորված է, ասես գործող անձ լինի, ոչ թե պարզապես ֆոն: Զգացվում է, որ բնությունը սիրող, ընկալող մարդիկ են նկարել: Հակառակ դեպքում անշունչ բնապատկերներ կամ տեսարան-բացիկներ կհայտնվեին էկրանին: Բեմադրող օպերատորներն են Ալբերտ Յավուրյանը և Գեորգի Հայրապետովը»:
Կինոգետի համոզմամբ` Անրի Թրուայայի գործն ինքնին շատ հետաքրքիր է, բայց էկրանավորումը մի այլ շնորհ, պրոֆեսիոնալիզմ, ճաշակ, հմտություն է պահանջում. «Իր ստեղծման ժամանակի` 70-ականների համատեքստում այդ ֆիլմը համապատասխանում է հաջողված էկրանավորում հասկացությանը: Դերասանական խաղը շատ հետաքրքիր է, պատճառաբանված. Արմեն Ջիգարխանյանը և Գուժ Մանուկյանը շատ համոզիչ են իրենց խաղի բոլոր նրբերանգներում: Իսային բնության զավակ է, շատ նման բանահյուսական խենթերին, և իհարկե, մարդկայինի, բարձր արժեքների կրող է, եղբայրը` Մարսելինը, պրագմատիկ է, հաշվենկատ, զուրկ այն արժեքներից, առանց որոնց Իսային կյանքը չի պատկերացնում»:
Ֆիլմը քիչ թե շատ ծանոթ է ավագ սերնդի հանդիսատեսին, կինոգետը ցավով փաստեց, որ այսօր հայկական ալիքներով այն չեն ցուցադրում: ՈՒսանողներին ներկայացնելու համար ինստիտուտում փնտրել, գտել և փորձել են արտագրել ռուսական ալիքներից: Իսկ մեր հեռուստատեսության «ցանկալի» ֆիլմերի ցուցակում մի քանի ֆիլմեր են միայն ընդգրկվել, հիմնականում` լավ ֆիլմեր, բայց հայ կինոն այդ մի քանի ֆիլմով չի սահմանափակվում. «Տպավորություն է ստեղծվում, որ նրանք, ովքեր ընտրում են, հայկական մյուս ֆիլմերի գոյության մասին գաղափար չունեն: Իհարկե, չի կարելի ասել, թե այն ամենը, ինչ նկարահանվել է ժամանակին, միայն լավն է եղել: Աշխարհի որևէ երկրում նման բան չկա, միշտ էլ կինոարտադրանքում կան ամենատարբեր մակարդակի գործեր: Բայց ես վստահ եմ, որ եթե ավելի լուրջ ընտրություն արվեր, շատ ավելի հարուստ կլիներ պարբերաբար ներկայացվող ֆիլմերի ցանկը: Այսօրվա հանդիսատեսը շատ մոտավոր պատկերացում ունի ոչ միայն ժամանակակից հայկական կինոյի մասին, այլև խորհրդային շրջանի ֆիլմերի: Շատ ավելի հեշտ է չիմանալ, չներկայացնել ու ասել` հայ կինո չի եղել, չկա»:
Զրույցի սկզբում Սիրանույշ Գալստյանը նշեց, որ «Սգավոր ձյունն» առանձնանում է մեր կինոյում, բայց նաև նկատեց, որ մեզ մոտ բավական նեղ պատկերացում կա այն մասին, թե ինչ է հայկական կինոն: Նրա խոսքով` հայկական կինոն տարբեր էջեր է ունեցել, ուղղակի այդ ֆիլմերը չեն ցուցադրվում, և մարդիկ հեռանում են այդ ամենից: Իսկ կինոն նաև հիշողություն է: Այս ֆիլմը և շատ այլ հաջողված ֆիլմեր այսօր մոռացված են, որովհետև չեն ցուցադրվում: Ի դեպ, Թրուայայի գործը նաև ամերիկյան կինոտարբերակ ունի: Կինոգետի համոզմամբ` չհաջողված: Ի դեպ, Հենրիկ Մալյանի նման մեծ ռեժիսորը ժամանակին Երզնկյանին բնորոշել է, որպես «մեր կինոյի ամենապրոֆեսիոնալ ռեժիսոր»:
Հավելենք, որ նոյեմբերի 1-ին, ժամը 19:30-ին «Սգավոր ձյունը» կցուցադրվի Կարապի լճի հարակից տարածքում: «Կինոաշունը» կեզրափակվի նոյեմբերի 7-ին` Արտաշատ քաղաքում, գրախոսականների և ֆիլմերի մրցույթների ամփոփումով:


Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 1836

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ